SEO elementi na koje se uvijek mora obratiti pažnja

19. kolovoza 2016.

Kada se krene u izradu nove web stranice bez ikakve SEO strategije ili pomisli na istu, vrlo lagano se mogu previdjeti elementi na koje treba paziti od početka kucanja koda i dodavanja sadržaja. Tim više, radi se o stvarima koje su toliko elementarne, no i jednostavne za zanemariti najviše iz razloga načina razmišljanja “ah to ću na kraju.”

Naravno, nismo ni mi savršeni, i sami smo radili krive stvari, ali skretanjem pažnje na takve detalje sve više eliminiramo pogreške kod pripremanja sadržaja i grafika. No, prije nego se osvrnemo na same slike i grafike, jedna od greška s kojima se još uvijek znamo susretati je krivo korištenje “h” tagova.

Developeri koji ne razmišljaju zapravo za što točno služe navedeni tagovi, vole ih koristiti kako bi naglasili potpuno krive stvari na stranici umjesto da ih koriste kod lomljenja sadržaja. Ipak, uvijek ih je lakše napisati nego putem CSS-a kreirati klasu za stiliziranje određenog dijela stranice. Još kada se na pojedinoj stranici po nekoliko puta postavi “h1” tag, tek tada Google više neće biti siguran što se točno želi istaknuti kod sadržaja. Tu se može povući paralela s novinama – kako bi članci izgledali kada bi u sebi imali po nekoliko glavnih naslova i koji bi od njih bio najbitniji za priču?

Drugi SEO element koji smo i sami prije znali veoma lagano zanemariti, su nazivi slika. Standardno, jednostavnije je ostaviti DCS11102045.jpg ili 0111349505454.jpg. Google odavno može indeksirati slike, a kada imaju naziv koji još sadrži ključne riječi može vam samo pomoći kod pretraga – puno više nego da ostane nešto u stilu navedenih primjera. Naravno, klijent se ne želi s time zamarati kada šalje grafički materijal, ali kod korištenja napraviti obradu prije postavljanja.

Tu dolazimo i do veličine slika. Puno lakše je uploadati kako je poslano ili kreirano nego optimizirati veličinu što se radi iz dva razloga – osim što se neće bez veze zauzimati prostor na serveru, stranica će se brže učitavati što je značajan SEO faktor. Dodatno, ljudi ne vole kada se stranica dugo učitava, no to je valjda svima jasno pa vam nismo otkrili ništa novo. Tu možemo navesti i naš primjer koji je radio marketinško-dizajnerski tim prije educiranja, poput slanja gotove grafike u .png formatu kada to nije potrebno ili slika 600px širine, a veličine 400+ kb. To se sve može izbjeći u startu i neće se bez potrebe trošiti dodatno vrijeme na sređivanje kada se materijal bude postavljao.

Zadnje što želimo istaknuti, a česta je pogreška zbog nepažnje ili ne razmišljanja je korištenje alt taga prilikom postavljanja slika. Kako je nama primarna platforma WordPress, teško je previdjeti upisivanje alternativnog teksta za sliku kada se ubacuje direktno u sadržaj, ali kod postavljanja slika unutar templatea, svjedočili smo zanemarivanju ovog taga. Nepotrebno je kasnije trošiti vrijeme prilikom pregleda stranice na ovakve stvari kada ih je moguće prilagoditi prilikom same izrade. Uostalom, nije li bolje ako se slika ne učita da se prikaže alternativni tekst koji će opisati što nedostaje umjesto da stoji samo praznina ili grafika za “puknutu sliku”?