Google oglašavanje, oglašavanje na Googleu, Google Ads – kako god to odlučili zvati, riječ je o alatu koji omogućuje plasiranje reklama na široko područje koje uključuje Google proizvode i partnerske stranice. To je značajno šire od primjerice Facebook i Instagram oglašavanja. Upravo zbog toga, Google oglašavanje dijeli na dvije kategorije – Search i Display. Prva vrsta oglasa su svi oni koji se mogu prikazati kad se Google nešto pita, a druga vrsta oglasa su oni zbog kojih se uglavnom prigovara kako su stranice pune reklama. Display oglasi također uključuju i prigovaranje kad se na YouTubeu između videa ili tijekom videa počnu prikazivati reklame.
Ovisno o poruci koja se želi plasirati na Google mrežu, treba se odabrati odgovarajuća strategija. Pa se tako može postaviti pitanje – jeste li znali da možete biti prvi rezultat na stranici Google pretrage čak i ako konkurencija ima bolje odrađeni SEO? To je zbog mogućnosti search oglašavanja, odnosno prikazivanja reklame za odgovarajuće ključne riječi i fraze. Osim toga, naplata ide tek kada korisnik klikne na reklamu, odnosno ne naplaćuje se samo prikazivanje.
Suprotnost tome su display oglasi, odnosno najčešće su to vizualne reklame koje se prikazuju na stranicama gdje su omogućeni prikazi navedenih oglasa. Tamo je primaran način naplate po tisuću prikazivanja te još dodatno za klikove ako posjetioci vašu reklamu smatraju dovoljno zanimljivom kad odluče provjeriti što se točno krije iza oglasa. Display mreža oglasa uključuje i plasiranje reklama na Gmail i već spomenuti YouTube.
Ono što je važno za naglasiti, bez obzira je li riječ o search ili display oglasima, Google Ads sučelje omogućuje šarolike opcije kome i kada prikazivati reklame te koliko bi se plaćalo po kliku ili prikazu. Isto tako, koliko je jednostavno za napraviti kampanju i pustiti oglase, sve ostalo zahtjeva puno više vremena i rada. Od istraživanja do pripreme materijala, bilo to osmišljavanje tekstualnih oglasa ili prigodnih vizuala.
Za primjer, može se uzeti korištenje različitih vrsti ključnih riječi u search oglasima. Nije isto kad se prilikom postavljanja ključnih riječi upišu samo automobilska stakla ili zamjena automobilskih stakala, ali kao točna fraza. Automobilska stakla su širok pojam koji može aktivirati i one oglase koji nisu relevantni ako tražite uslugu zamjene stakala. Zbog toga je zamjena automobilskih stakala specifičnija fraza koja može prikazati kompletno drugačije oglase.
Negativne ključne riječi su također nešto što se može vrlo lako zaboraviti za koristiti. Kad se ne želi prikazivati oglas na određene riječi ili fraze, tada kao spas dolaze ubacivanje negativnih riječi. To je samo jedan mali dio koji nakon puštanja oglasa traži analiziranje kako bi se moglo krenuti s optimizacijom u cilju ostvarivanja što boljeg rezultata – od niže cijene po kliku do većeg broja korisnih klikova.
Ono što je još važno za naglasiti, plaćanjem Google Ads oglašavanja neće utjecati na bolju poziciju organskog prikazivanja web stranice na rezultatima pretrage. Optimizacija za tražilice je zasebna stavka koja se djelomično preklapa s oglašavanjem jer što je stranica bolje optimizirana za korisnika, to će imati i bolji efekt kad se ide oglašavati na Google platformi.