Natrag na novosti

Od prakse do zaposlenja – Vedran Krupa

“Vedran pričopričalica i krijesnica čarobnica” bio bi početak pjesmice iz serije za djecu, da je HRT upoznao Vedrana. Stroj za pričanje javio nam se ovog ljeta, samoinicijativno, s interesom za digitalni marketing. Intervju smo odradili online, jedan od mnogih toga dana, no Vedran se ipak istaknuo i osvojio priliku za praksu.

Svoj put kroz praksu koja je nakon dva mjeseca dovela do zaposlenja, na široko, kako to njemu priliči, Vedran je objasnio kroz odgovore.

1. Gdje si do sad?

Još jedan Osječanin koji je odolio valovima emigracije i pokušao pronaći kutak grada za sebe. Usudio bih se reći da sam u tome i uspio, što još hmm…Isprobao dva faksa, jedan čak i završio.

2. Zašto baš digitalni marketing?

Moj studij Kulturalni menadžment u sklopu Akademije za umjetnost i kulturu u Osijeku osigurava studentima znanje i primjenu menadžmenta i marketinga na područja kulture i kreativnih industrija. Kao interdisciplinarni smjer, moj izbor digitalnog marketinga proizlazi iz toga da je to dinamična i kreativna disciplina s fokusom na nove tehnologije i svjetske trendove. Takav tip posla smatram da mi savršeno odgovara, a moram priznati da sam malo bio i ponosan kada sam stečena znanja mogao primijeniti i u privatne svrhe. Na primjer u odabiru rasvjete stana, zahvaljujući iskustvu rada s jednim Ofirovim klijentom. 

3. Kako si saznao za Ofir i otkud tebe kod nas?

Budući da sam ove godine završavao diplomski studij, bio sam svjestan da moram na vrijeme tražiti svoju priliku u IT industriji. Poučen prijašnjim volonterskim iskustvom, odlučio sam potražiti prilike na našoj bogatoj regionalnoj sceni. Epidemiološke mjere su svakako faktor koji me je, osim pretplate na Netflix, potaknuo da korisno iskoristim iznenadni višak vremena.

Prvo mjesto gdje sam odlučio potražiti prilike je Osijek Software City i to ne samo zato što ih je Google izbacio kao top pretraživanje. Prilikom pregledavanja tvrtki članica OSC-a kao i prilika koje su dostupne uočio sam i Ofir.
Mogao bih filmski dramatizirati i reći da je to bila ljubav na prvu sliku, ali “dosadna” verzija je da sam čuo dobre stvari o njima, offline i online, te odlučio pokušati što je u konačnici ispao veliki plus.

4. Što ti se svidjelo u Ofiru?

Rekao bih za sebe da sam samouvjerena osoba, ali moram priznati da sam se osjećao malo nervozno prvog dana prakse. Taj osjećaj, iako nije nestao, poprilično se smanjio nakon prvih pola sata. Prijateljski i humorističan nastup članova tvrtke stvorio je opuštenu atmosferu u sklopu koje sam vrlo brzo mogao ponašati brbljavo kao i inače. Gledajući unazad, dok pišem ovaj tekst mogu reći da sam sretan i ponosan što upravo te ljude mogu zvati svojim timom.

Ako se itko nađe u situaciji da se propituje jesu li na pravom mjestu i poslu, moj savjet je da ne kompliciraju čitanjem različitih egzistencijalnih članaka ili pretjerivanja u smislu buđenja s osmijehom svakog jutra. Dok god se osjećate ugodno i možete razmijeniti par pošalica s timom sve je dobro, ali što ja znam možda samo bacam hejt na jutarnja buđenja. 

5. Top 5 stvari koje si naučio na praksi?

Razmišljajući o tome kojih pet stvari bi izdvojio da sam naučio na praksi, postavlja popriličan izazov. Zašto? Zato što za osobe poput mene, bez konkretnog prijašnjeg radnog iskustva u ovoj industriji, rad u jednoj ozbiljnoj IT tvrtki predstavlja totalno novu razinu, a evo i mojih TOP 5:

1) Svi koji se smatraju gramatički pismenom osobom ulaze u novu ligu kada su suočeni s khm “istinskim” gramatičarima. Pridruži se ili snosi posljedice. Otpor je uzaludan!

2) Pravilna komunikacija i prioritiziranje zadataka. Poslove na koje se treba nadovezati član tima trebaju biti završeni na vrijeme, većina ljudi ima bolju ideju za provesti večer nego uz Asanu.

3) Osmišljavanje i stvaranje sadržaja za različite industrije. Gdje god pronađete posao, vjerojatno ćete biti suočeni s novim i nepoznatim aspektima rada pojedinih industrija vaših klijenata. Ne postoji osoba stvorena za određenog klijenta, postoji samo djelatnik koji je uložio dovoljno vremena da razumije dubinu posla. Znate li kako izgleda koraljno crvena boja na odjeći? Ne? E pa ja znam!

4) Primjena teorijskog znanja. Sve ono što sam naučio kroz razna predavanja, tečajeve ili članke ima primjenu u konkretnom radu. Od formiranja ideja pa do operativnog izvršavanja, rad na pravim poslovnim situacijama uzrokuje značajan napredak vještina u kratkom vremenu.

5) Ako se dovoljno puta i dovoljno glasno izjavi namjera bacanja usporenog laptopa kroz zatvoreni prozor, anđeli čuvari iz hardver tima će izliječiti laptop i ova epizoda će imati sretan završetak.

6. Tebi je praksa otvorila put zaposlenju. Što bi preporučio onima koji nakon prakse nisu nastavili istim putem?

Zaposlenje nakon prakse, posebice u uvjetima tržišta koje nam je donio Covid -19,  stvarno je značajna stvar. Nažalost realnost je takva da neće svi koji se odluče za praksu imati ovakvu vrstu “sretnog završetka”. Bilo da se radi o praksi ili drugom načinu koji dovodi do potencijalnih zaposlenja, važno je i dalje pokušavati, ulagati u sebe i zadržati motivaciju. Lako je to reći, ali u stvarnosti nositi se s razočarenjem je znatno teže. Rad na sebi je zaista jedina vrsta ulaganja koja će se uvijek isplatiti. Jedino kad se predate ste izgubili, do tada glavu gore i sretno, jer dok god se trudite prilika zaista ima dovoljno.

7. Čime se baviš izvan radnog vremena?

Kao odgovorna i hajdemo reći odrasla osoba, pojam slobodnog vremena nije nešto što stižem puno prakticirati i često se svodi na to da sam “vikend ratnik”. Izuzev šetnje svog četveronožnog čupavca, volim provoditi vrijeme na “geeky” stvari kao što su videoigre, Dungeons & Dragons, anime, gledanje znanstveno fantastičnih filmova itd. 

Na stranu toga, volim sve što vole i mladi, a to su druženja s prijateljima, putovanja i hladno pivo petkom nakon posla.

8. Planovi za budućnost?

U poslovnom smjeru, svakako bih volio usavršiti vještine koje su mi potrebne za obavljanje trenutnog posla, a to je primarno vođenje društvenih medija i stvaranje sadržaja. Naravno iskoristit ću priliku da isprobam i savladam druge aspekte ove vrste posla kao što je npr. SEO, oglašavanje i analitika. 

Budućnost u privatnom smislu, iskreno zadnjih par godina sam se trudio dostići fazu u kojoj se sada nalazim i volio bih malo zastati i uživati u sadašnjosti, a nakon toga vidjeti što dalje.

Nakon Vedrana, nije potrebno puno toga reći osim pohvaliti njegov trud i želju za napretkom, a ako vam se sviđa opisani ulazak u svijet digitalnog marketinga, javite nam se na info@ofir.hr.

031 273 236