SEO: maraton, a ne sprint

7. prosinca 2023.

SEO ili search engine optimization (optimizacija za tražilice) je proces optimiziranja web stranice i sadržaja na njoj, fokusiran na povećanje vidljivosti u organskim rezultatima pretraga na tražilicama. Najjednostavnije rečeno, SEO je prilagodba web stranice kako bi se ista našla na što višljoj poziciji za određeni upit putem tražilice. To je proces koji vašu web stranicu rangira na tražilicama na dohvat ruke korisnicima koji su u potrazi za informacijama, uslugama ili proizvodima.

“Ne vjerujem u SEO”

Zašto je sumnja u SEO ono što ga često prati? Zato što to nije nešto što platite i sutra vidite rezultat, nije oglas koji će vam “iskočiti” i točno vam pokazati u što ste uložili vrijeme i novac, nije “opipljiv”. Barem ne odmah. To je dugotrajan proces koji u konačnici rezultira višim rangiranjem stranice na tražilici (najčešće se govori o Google-u, no ne zaboravimo da postoje i druge tražilice) što posljedično povećava promet prema stranici i konverzije. A zašto čekati toliko dugo kada se sada može uplatiti oglas i odmah ostvariti konverzija?

Oglasi vs. SEO

Oglas i SEO jesu dio SEM (search engine marketing) marketinga, ali to je jedino po čemu ih možemo staviti u istu košaru. Oglasi u pravilu nadopunjuju SEO. A funkcioniraju na jednostavan način,”koliko para, toliko muzike”. Znači, koliko novaca uložite u oglas, toliko dugo bi se oni u pravilu trebali prikazivati, a nakon što isteknu, potrebno je ponovno uložiti financijska sredstva i tako u krug… I da budemo jasni, oglasi su izvanredna stvar i ako su dobro napravljeni, ostvaruju izvrsne rezultate, posebice ako je cilj informirati korisnike o postojanju nekog novog proizvoda ili akcije koja uskoro kreće. No kad podvučemo crtu, oni su tu za većinom za kratkoročne rezultate. Još je davne 1885. godine Thomas Smith napisao vodič nazvan „Successful Advertising“ u kojem je iznio rezultate svog istraživanja i naveo da prosječni korisnik mora vidjeti oglas 20 puta prije nego se odluči na kupnju. Zar je to onda uistinu isplativije nego SEO?

Ads vs. SEO

Strpljenje je ključ!

Prvih nekoliko mjeseci se neće vidjeti, no ako dugoročno gledamo, dobro napravljeni SEO će donijeti izvrsne rezultate. Vaša web stranica treba biti tehničke ispravna i sadržaj na stranicama treba odgovarati upitima korisnika na Googleu. Rezultati su vidljivi za otprilike šest mjeseci do godinu, dvije dana i upravo zato često nije prvi izbor za marketinšku taktiku. Naravno, rezultati u nekim slučajevima mogu biti i znatno ranije vidljivi, ovisno o industriji i pojmovima koji se ciljaju. No zapamtite, istraživanja pokazuju kako korisnici čak deset puta manje klikaju na oglase nego na rezultate organskog pretraživanja koji se nalaze na prvoj stranici, a koji su rezultat SEO strategije.

Zašto je važno biti na prvoj stranici?

Brojevi govore sami za sebe i zato ćemo vam na ovo pitanje odgovoriti rezultatima istraživanja koje je proveo Demandsage.com o utjecaju SEO-a u 2023. godini:

  • Prvi organski rezultat pretraživanja na Googleu u prosjeku ima 31,24% klikova,
  • 93% online iskustava počinje s tražilicom,
  • 75% ljudi nikada neće proći dalje od prve stranice Google rezultata pretraživanja vrijednost SEO industrije iznosi preko 50 milijardi dolara u 2023.,
  • 49% digitalnih trgovaca tvrdi da organsko pretraživanje ima najbolji ROI (povrat ulaganja),
  • organski promet odgovoran je za 53% prometa web stranice.

Zaključak

Kratko i jasno, U SEO se isplati ulagati. Ukoliko želite novu web stranicu, poboljšati postojeću ili imate pitanja u vezi SEO-a, javite nam se.

Ana Božić