Natrag na novosti

Što je cache memorija i kako je obrisati?

Cache ili predmemoriranje bi se moglo opisati kao aktivnost pohrane podataka za ponovnu upotrebu, poput primjerka kopije web stranice koju šalje web poslužitelj. U prijevodu, web preglednici snimaju kopije stranica kako bi se iste brže učitavale, a ovisno o platformi na kojoj je web stranica napravljena, svaka ima svoje načine predmemoriranja.

Stoga nam se zna dogoditi kod klijenata kako ne vide promjene na stranicama iako se unutar same platforme očisti cache, no preglednik to ne povuče odmah pa je potrebno kompletno osvježiti stranicu. Tada treba umjesto standardnog osvježavanja pritisnuti u desktop preglednicima Ctrl i F5 zajedno kako bi došlo do kompletnog osvježavanja stranice.

Kada je riječ o predmemoriji to se odnosi na elemente poput .css i .js datoteka ako su u pitanju vizualne promijene, no ovisno kako je konfigurirano predmemoriranje moguće je sa zakašnjenjem vidjeti i sadržajne elemente stranice. U vrijeme kada je brzina učitavanja stranica bitna stavka ne samo kod korisnika nego i za SEO, treba i razmišljati o tome kako neće svi korisnici uvijek očistiti predmemoriju u svojim preglednicima. No, to je s vremena na vrijeme potrebno jer ponekada niti kompletno osvježavanja stranice neće pomoći.

U tome slučaju, potrebno je obrisati predmemoriju u pregledniku kojeg koristite:

Google Chrome – Desktop

1. U gornjem desnom kutu klik na tri vertikalne točkice.
2. Odaberete Više alata (More Tools) > Obriši podatke pregledavanja (Clear browsing data).
3. Odaberete vremenski raspon.
4. Odaberete Predmemorirane slike i datoteke (Cached images and files) te po potrebi Kolačići i ostali podaci o web-lokacijama (Cookies and site data).
5. Klik na Izbriši podatke (Clear Data).

Google Chrome – Mobilno

1. U gornjem desnom kutu klik na tri vertikalne točkice.
2. Klik na Povijest (History).
3. Klik na Obriši podatke pregledavanja (Clear browsing data) te po potrebi Kolačići i ostali podaci o web-lokacijama (Cookies and site data).
4. Odaberete vremenski raspon.
5. Klik na Izbriši podatke (Clear Data).

Mozilla Firefox – Desktop

1. U gornjem desnom kutu klik na tri horizontalne točkice.
2. Klik na Mogućnosti (Options).
3. Klik na Privatnost i sigurnost (Privacy & Security).
4. Skrolati do Kolačići i podaci web stranice te odabrati Obriši podatke (Clear data) ili ako se želi za jednu domenu specifično ukloniti onda klik na Upravljaj podacima (Manage data).
5. Kod opcije Obriši podatke (Clear data) može se označiti samo Web sadržaj u priručnoj memoriji (Cached Web Content) i/ili Kolačići i podaci web stranice (Cookies and Site Data).
6. Klik na Obriši (Clear).

Mozilla Firefox – Mobilno

1. U gornjem desnom kutu klik na tri vertikalne točkice.
2. Klik na Povijest (History).
3. Klik na Očisti povijest pregledavanja (Clear browser history).
4. Klik na potvrdu za brisanje.

Microsoft Edge

1. U gornjem desnom kutu klik na tri horizontalne točkice.
2. Klik na Settings.
3. Klik na Privacy and services.
4. Klik na Choose what to clear.
5. Klik na Clear now.

Safari – Desktop verzija

1. Pritisnite Safari u gornjem lijevom kutu ekrana.
2. Pritisnite Preferences.
3. Pritisnite Advanced.
4. Odaberite opciju Show Develop menu in menu bar.
5. Zatvorite Preferences ekran.
6. Pritisnite Develop u alatnoj traci.
7. Pritisnite Empty Cache.

Safari – Mobilno

1. U iPhone izborniku otvorite Settings.
2. Pritisnite Safari.
3. Pritisnite Clear History and Website Data.
4. Potvrdite Clear History and Data.

Bilo da redovno radite s web stranicama ili samo povremeno surfate webom redovito čišćenje cache-a je dobra navika za održavati budući da povećavate brzinu surfanja, sigurnost i pristup najnovijim podacima na stranici.

 

031 273 236