Kako da lajkovi postanu euri?

25. rujna 2023.

Veliki broj ljudi još iz toplog kreveta prvo otvori Fejs i “preleti” naslovnicu. Ta je činjenica dobro poznata i marketingašima i baš je zato Facebook postao platforma na kojoj se oglašavaju razni proizvodi i usluge, mjesto gdje možete pronaći gotovo sve! I dok neki smatraju da je Facebook zastario u svijetu društvenih medija, prava je istina da je ova platforma i dalje vodeća kada je u pitanju oglašavanje.

Lajkovi postaju euri

Zašto su Facebook oglasi toliko zastupljeni u svijetu digitalnog oglašavanja i koje su njihove glavne prednosti? Uspješnost marketinške kampanje povećava isporuka oglasa ciljanoj publici jer broj ljudi koji su oglas “doživjeli” je broj ljudi čiji će se lajkovi najvjerojatnije pretvoriti u eure na poslovnom računu. I zapamtite, kvaliteta publike koja je formirana prema željenim interesima, dobi ili lokaciji, važnija je od njezine veličine.
Nakon što je oglas pregledan i odobren možete pratiti njegove rezultate iz minute u minutu i tako nadzirati njegov napredak, ugasiti ga ili povećati budžet.

Facebook statistika 2023. godina

Koja je cijena?

Ovisno o ciljevima koje želite ostvariti zavisi mjesečni budžet koji je potrebno uložiti kako bi se oni ostvarili. Facebook oglašavanje uz minimalno ulaganje donosi brze i mjerljive rezultate, a oglašavanje se naplaćuje na dva načina:

Cost per Click (CPC) – Cijena Facebook oglašavanja ovisi o tržištu na kojem se oglašavate. Nije isto oglašavate li se na području Republike Hrvatske, Velike Britanije, Francuske ili Amerike. U trenutku pisanja ovog teksta prosječna cijena po kliku u Republici Hrvatskoj iznosi 0,05€ dok se u zemljama zapadne Europe u prosjeku kreće od 0.20€ do 0.40€. Osim lokacije, cijena ovisi o ciljanoj skupini odnosno širini targetirane skupine te o Facebook stranici i njezinom zdravlju.

Svaka Facebook stranica ima svoje “zdravlje” koje se mjeri na osnovu toga koliko je publika angažirana, kakvi se sadržaji dijele na stranici, poštuju li se pravila o privatnosti i standardi zajednice. Zdrava Facebook stranica je ona koja ima veliku i angažiranu publiku i koja je u skladu sa standardima Facebook zajednice. Vjerojatnije je da će ljudi vidjeti zdravu stranicu i vjerojatnije je da će postići svoje ciljeve.

Cost per Mile (CPM) označava trošak za tisuću prikazivanja oglasa neovisno o tome koliko je ljudi na njega kliknulo. To znači da svaki put kada se oglas prikaže korisniku, Facebook to računa kao prikazivanje i naplaćuje.

Kako definirati budžet?

Budžet oglasa je moguće definirati na dnevnoj bazi ili za cijelo vrijeme planiranog trajanja oglasa. Također, moguće je odrediti točan datum i sat početka i završetka oglašavanja uz točan izračun novca kojeg je potrebno uložiti.
Obratite pažnju na proizvod ili uslugu koju oglašavate te ciljanu publiku koju ste odredili. Prema tim kriterijima određujete budžet koji vam je potreban za oglašavanje s obzirom na to kako proizvodi ili usluge koje oglašavate na lokalnoj razini neće trebati jednak budžet kao ako ga oglašavate na razini cijele države.

Dobar omjer korištenja budžeta najlakše je odrediti nakon nekoliko provedenih kampanja. Konstantnim nadgledanjem kampanje, optimizacijom i analizom uspješnosti kampanje dolazi se do zaključka što funkcionira, a što ne. A samim time i u što treba uložiti novac, a u što ne.

Planiranje budžeta za oglašavanje

Plaćene verzije

Nedavne informacije iz Metinih krugova tvrde kako se razmatra uvođenje plaćene verzije Facebooka i Instagrama koja korisnicima unutar Europske unije neće prikazivati reklame. To bi moglo pomoći Meti da se obrani od zabrinutosti za privatnost i drugog nadzora Europske Unije dajući korisnicima alternativu. No ipak, za oglašivače to nije dobra vijest jer više korisnika plaćene verzije Facebooka znači manje korisnika kojima će oglas biti prezentiran. Metin glasnogovornik odbio je komentirati uvođenje plaćene verzije, a koliko će koštati i kada će biti lansirana nije poznato. Kao ni to hoće li je uistinu biti!

Angažirajte nas!

Iako je vrlo jednostavno napraviti oglas na Facebooku, teško ga je učiniti uspješnim. Ne dopustite da vaš budžet bude bačen u vjetar. Ukoliko još niste krenuli u Facebook oglašavanje ili nemate zadovoljavajuće rezultate dosadašnjih kampanja, obratite se našem marketinškom timu iza kojeg stoje godine iskustva i uspješnih kampanja.

Ana Božić