
S početkom Nove 2025. osvrnuli smo se na tehnologije koje smo tijekom prošle godine implementirali, kako unutar Ofira, tako i u poslovanju naših klijenata. Dio našeg posla upravo jest i edukacija kupaca, a dobrim poznavanjem njihovih potreba u prilici smo ponuditi optimalna rješenja za poslovanje. Jasno, preduvjet svemu je praćenje razvoja tehnologije koje niti ne moramo spominjati koliko je dinamičan i ubrzan.
Svaki odjel – IT podrška, web i marketing, ima svoje specifične potrebe i mogućnosti, zbog čega koristimo prilagođene alate i rješenja koja osiguravaju maksimalnu učinkovitost – kako zbog naših klijenata tako i cjelokupnog poslovanja tvrtke Ofir.
IT podrška
Odjel IT podrške se razvijao s fokusom na unaprjeđenje mrežnih i serverskih sustava. Implementirana je nadogradnja internog poslužiteljskog sustava novim Lenovo serverima i brzim NVMe sustavom za pohranu, povezanog sa svim serverima. Ova poboljšanja omogućila su brži rad virtualnih strojeva i povećala zadovoljstvo krajnjih korisnika.
“Uz standardni napredak u Windows server okruženju, prošle godine implementirani su i Linux bazirani sustavi za nadzor klijentskih i internih infrastruktura. Automatizirane provjere dostupnih servisa, alarmnih sustava i svake pojedine fizičke komponente omogućilo nam je reakciju u kratkom vremenu od eventualnih ispada pojedinih sustava.” – objašnjava nam tehnički direktor Davor koji aktivno sudjeluje u svim infrastrukturnim projektima i brine o njihovoj cjelovitosti.

Web odjel
Fokus web odjela bio je na modernizaciju tehnološkog stack-a, integraciju naprednih framework-a i korištenje fleksibilnih alata koji omogućavaju bolju povezanost između frontend i backend dijelova aplikacija, čime smo značajno unaprijedili korisničko iskustvo.
Implementirali smo suvremeni tehnološki stack koji uključuje React za frontend i InertiaJS kao most između Laravel-a (backend) i frontend aplikacije. Ova integracija ubrzala je razvoj aplikacija te dala kvalitetniji dojam korisnicima. Istovremeno, pojednostavljena je komunikacija između frontend i backend dijelova naših platformi.
S posebnim zadovoljstvnom, dodali smo frameworkove Next.js i Gatsby u naš portfolio, čime smo postigli bolje performanse i SEO optimizaciju, te cjelokupno kvalitetnije korisničko iskustvo. Ova dva razvojna okruženja omogućuju razvoj brzih, skalabilnih aplikacija, uz pojednostavljeno upravljanje i održavanje koda. Osim toga, Gatsby-ova integracija s GraphQL-om omogućava jednostavno upravljanje podacima i njihovu efikasnu distribuciju kroz aplikaciju.
Tailwind CSS se u 2024. godini pokazao kao neizostavan alat u razvoju frontend dijela naših aplikacija. Omogućio nam je brži razvoj sučelja uz visoku prilagodljivost, što je bilo ključno za projekte koji zahtijevaju brzo prilagođavanje dizajna shodno željama. Također, integracija s React-om i Next.js-om bila je izuzetno jednostavna.
Napokon smo proširili svoj portfolio React aplikacijama i web stranicama. O tome nam je više ispričao Zoltan, naš frontend developer, koji je predvodio izradu novog Ofirovog weba.
“Prvi puta sam kolaborativno razvijao aplikacije s kolegama iz backenda i moram reći da je iskustvo s moje strane bilo odlično, InertiaJS nam je omogućila da razvijamo frontend i backend bez izazova sa spajanjem putem API-ja.
Gatsby i NextJS olakšali su razvoj manjih web stranica, ali uz odlične performanse kakve generalno ne možemo dobiti sa stranicama koji koriste renderiranje s poslužiteljske strane, ali i SEO značajke na koje smo naviknuli. Imao sam i prvi susret s GraphQL jezikom za povlačenje podataka iz CMS-a i mogu reći da mi se sviđa struktura jezika. Inače NextJS pogoni naš novi web te iz prve ruke vidimo bolje karakteristike na kojima smo radili.”
Marketing odjel
Automatizacija marketinških aktivnosti posljednjih je godina pokazala odlične rezultate (kažu statistike), pa smo odlučili sami testirati njezinu učinkovitost.
Koristeći platformu Make.com automatizirali smo su marketinške kampanje, uključujući integraciju alata poput Google Sheets i Mailchimpa za izradu prilagođenih newslettera.
Posebno smo se fokusirali na personalizirano obraćanje prema spolu (“Poštovani” ili “Poštovana”) te na uključivanje prezimena klijenata u komunikaciju.
Također, automatizirano slanje newslettera jednom tjedno u određeno vrijeme, omogućilo je marketinškom timu da usmjeri vrijeme u druge zadatke. Više o marketing automatizaciji pročitajte u blogu.
Neizostavan AI
Uvođenje novih tehnologija uvijek donosi promjene, ali rijetko koja je napravila toliki iskorak kao umjetna inteligencija (AI). Kroz njenu primjenu, svi odjeli unaprijedili su radne procese, dodatno ih usavršili, a generirano vrijeme utrošili za vlastiti razvoj. Bez obzira radi li se o nadzoru poslužitelja kojeg u realnom vremenu “prati” umjetna inteligencija, optimiziranom novom funkcionalnom dijelu web stranice temeljenom na osnovi prijedloga AI-ja ili pak svježoj ideji za marketing strategiju prema smjernicama Geminija, za zaključiti je kako korištenje ovog alata postaje stvarnost.
Većina Ofirovaca je sve dostupne alate AI-ja naučila primjenjivati svakodnevno, a konstantni razvoj i nove “fore” razmjenjuju se na internim edukacijama. Veseli vidjeti koliko dugo će ovom dinamikom AI priča moći napredovati. Ne vidimo kraj i baš stoga smo ozbiljno prihvatili sve što nudi. Odličan primjer spomenutog je alat Napkin.ai – pokušajte i sami!!

Nova godina, globalne ili lokalne mogućnosti?
Protekla godina donijela nam je značajne tehnološke iskorake u svim odjelima – od unapređenja IT infrastrukture, modernizacije web razvoja, do automatizacije marketinških procesa. Izazovno okruženje i vrijeme u kojem živimo, ali i sve konkretniji zahtjevi korisnika po pitanju digitalizacije i skorog NIS2 sustava stavljaju pred nas imperativ stalne edukacije i razvoja.
Nastavljamo stoga, pratiti tehnološke trendove i istraživati inovativna rješenja koja će nam omogućiti još brži i kvalitetniji razvoj, a našim korisnicima i partnerima još bolju iskorištenost svih raspoloživih resursa.

Autor:
Ana Božić