Druga strana Ofira – Domagoj Muhar

2. srpnja 2019.

Ponekad hardver dobiva pozive s upitima tipa: “radite li vi struju?”. Oni nisu takav tip majstora, ali su uvijek dostupni i otvoreni za suradnju. Zato ih klijenti i vole nazvati, čak i za poslove izvan njihovog radnog opsega. Danas vas upoznajemo s Domagojem Muharom članom Ofir hardver tima. Otkrit će vam kako izgleda radni dan, te zašto je posao u hardveru za njega idealan.

Reci nam nešto više o sebi.

U slobodno vrijeme volim se družiti s prijateljima, kartati ali i pogledati dobar film ili seriju. Kad imam viška vremena ili slobodan dan najmilije mi je otići cijeli dan na pecanje.

Voljeli bismo znati nešto više o tebi prije dolaska u Ofir.

Bio sam student informatike i oduvijek sam volio popravljati računala, rješavati kvarove i baviti se svim izazovima koji se javljaju u radu s računalima i opremom. Kada sam vidio oglas za posao da traži radnik za hardver, odmah sam se prijavio i dobio posao koji sam oduvijek htio raditi.

Koliko dugo si u Ofir-u?

U Ofir-u sam godinu i pol dana. Počeo sam raditi preko mjere „osposobljavanje na radnom mjestu“. To je trajalo 6 mjeseci, nakon čega mi je ponuđen ugovor na neodređeno, što sam naravno i prihvatio.

Kako izgleda tvoj radni dan?

Moji radni dan izgleda ovako: dođem u ured većinom i prije radnog vremena; skuham kavu za cijeli tim, pročitam mailove i prođem kroz zadatke kako bih se bolje organizirao i što učinkovitije iskoristio radno vrijeme. Zavisi od dana do dana, ponekad sam cijeli dan u uredu, telefonski pomažem klijentima, a ima dana kada sam cijeli dan na terenu jer neke stvari se ne mogu riješiti telefonski.

Hardver ekipa radi često radi na terenu, kako se snalaziš s time?

Rad na terenu obično ukljućuje redovno održavanje za naše stalne klijente, a ponekad idemo na hitne intervencije. Hitne intervencije obavljamo i kod naših stalnih klijenata, ali i kod svih ostalih, privatnih osoba ili tvrtki koji nam se jave. Često klijenti saznaju za Ofir putem Interneta ili preporuke te nam se javljaju po potrebi. Također, radimo i izvan županije pa čak i u inozemstvu.

Hardver radi i na daljinu, možeš li nam reći nešto o tome?

Svim klijentima kojima je potrebna podrška većinom se spajamo TeamViewer-om jer je to najbolje rješenje za udaljenu podršku. Na servere i kod nekih klijenata se spajamo i RDC-om (Remote desktop connection) ili na hrvatskom „Veza za udaljeno računalo“. Od stalnih klijenata, na daljinu radimo i izvan Osijeka, najčešće Bjelovar, Sisak, Zagreb i Slavonski Brod.

Možeš li izdvojiti neki projekt koji te se posebno dojmio?

Svaki klijent i novi projekt donosi nove izazove. Ti izazovi često zahtijevaju potpuno nove pristupe, tako da se može reći da u hardveru treba znati biti i inovativan, ali i kreativan. Tako neprestano učim, što mi donosi posebno zadovoljstvo rada u hardveru.

Kada su mladi zainteresirani za praksu, što mogu očekivati od Ofir hardver prakse? Koje zadatke i znanja dobivaju praktikanti?

Na praksi se može naučiti dosta toga od utvrđivanje kvarova na računalima, serverima, printerima te servisiranje tih istih uređaja. Komunikacija s klijentima je vrlo važna u ovom poslu. Znati iskomunicirati s klijentom uživo ili telefonski, nešto je što se putem Interneta ili u knjigama ne može naučiti. U ovom poslu, vještina komunikacije je od velike pomoći.

U hardveru također radimo i kabliranje (kompletno žično i bežično; rješenja klijentima ili privatnim osobama), stoga mogu puno naučiti o tome kako mreža funkcionira i kako ju postaviti.

Za kraj nam reci jesi li još uvijek “mali od susjeda” koji u okolini pomaže s računalima i opremom?

Naravno, nikad ne odbijam pomoći susjedima kad imaju problema s računalom ili nekom drugom opremom, pa čak do namještanja programa na tv-u. Uvijek volim biti od pomoći.

Uvijek nasmijan i raspoložen, Domagoj gotovo nikada ne traži pomoć nadređenih te pronalazi način rješavanja čak i većih izazova. Unatoč relativno kratkom stažu u Ofir-u već uspješno mentorira i studente. Također, rješava sve probleme s opremom i u našim uredima te nerijetko servisira i naša privatna računala. Sretni smo što je Domagoj dio našeg tima.

Ako ste i vi u potrazi za rješenjem problema sa serverima, računalima ili opremom obratite se našem hardver timu.

Ofir

Pratite nas na društvenim mrežama!