Kako se Threads upleo u društvene mreže

13. srpnja 2023.

U moru društvenih mreža zaplivao je Threads. Ime vam vjerojatno zvuči poznato jer je Meta 2019. godine lansirala aplikaciju pod istim nazivom koja je bila zamišljena kao aplikacija za slanje poruka s naglaskom na kameru i ažuriranje statusa. Direktor tvrtke Mark Zuckerberg spomenutu je aplikaciju povukao nakon samo dvije godine jer su mnoge njene značajke integrirane u Instagram. Ime je ponovno iskoristio, ali je ovoga puta čini se stvorio uspješnu društvenu mrežu što dokazuje i činjenica kako je Threads u samo pet dana registrirao više od 100 milijuna korisnika i oborio rekord koji je nedavno postavila Open AI-jeva aplikacija ChatGPT.

S obzirom na to kako Threads nije samostalna aplikacija, već uvozi podatke s Instagrama, a EU zakonodavstvo po tom pitanju ima stroža pravila o privatnosti u odnosu na druge zemlje, Meta nije htjela riskirati s lansiranjem aplikacije u zemlje članice. Iz tog razloga Threads nije dostupan na Play i App Storeu, a čini se kako ćemo morati pričekati još neko određeno vrijeme da postanemo dio globalne atrakcije.

Ozbiljan konkurent

Threads je službeno predstavljen kao “Instagramova aplikacija za razgovore temeljena na tekstu…”, putem koje se “…okupljaju zajednice kako bi razgovarale o svemu, od tema koje vas zanimaju danas, do sutrašnjih trendova. Svoje omiljene autore, kao i druge koji vole iste stvari, možete pratiti, dijeliti i direktno se s njima povezati. Ili izgraditi novu zajednicu pratitelja kako biste sa svijetom podijelili svoje ideje, mišljenje i kreativnost.“. Opis podsjeća na Twitter?

Threads app

Korisnici se mogu prijaviti na mrežu isključivo koristeći svoj Instagram račun, a aplikacija je besplatna za korištenje. Dizajn je praktički identičan Twitterovom, a osnovna je razlika to što se pojavljuju poznate Instagram ikone i fontovi. Prilikom prijave na mrežu, pojavljuje se opcija u kojoj korisnici mogu izabrati žele li pratiti iste račune kao na Instagramu što znači da već pri samom početku korištenja aplikacije korisnik ima svoj krug ljudi, “zajednicu”, što se ističe kao najveća prednost naspram Twittera.

Threads vs. Twitter

Kako korisnici kažu

Zahvaljujući prijavi isključivo putem Instagram računa, izgled feeda sadržava teme koje su objavili profili koje pratite te također prikazuje i preporučene sadržaje. Ovaj dio aplikacije naišao je na oštre kritike jer korisnici žele da objave ljudi koji prate imaju prioritet, a ako je vjerovati najnovijoj objavi Mete, čini se da će to i dobiti. U popisu promjena koje dolaze stoje lakše prebacivanje između različitih Threads računa, prijevod objava, mogućnost uređivanja objava i korištenja mreže putem preglednika. I naravno, mogućnost brisanja računa bez obzira na Instagram račun.

Threads desktop verzija

Povezanost s Instagramom

Svaku objavu koju ste objavili na Threads možete objaviti u svojoj Instagram priči ili objavi u samo nekoliko koraka. Također možete podijeliti svoju objavu kao vezu na bilo kojoj drugoj platformi koju odaberete. Instagramove smjernice zajednice primijenjene su na Threads te korisnici mogu odabrati opciju gdje će biti spomenuti i označeni, a ukoliko odlučite mijenjati postavke, aplikacija će vas automatski preusmjeriti na Instagram. Svi računi blokirani na Instagramu automatski će biti blokirani na Threads-u, a korisnici imaju istu mogućnost blokiranja, ograničavanja ili prijave profila. I ono što je jako važno znati je da Threads možete izbrisati isključivo ako izbrišete svoj Instagram račun.

Instagram i Threads

Vraćanje teksta u fokus

U posljednjih nekoliko godina društvene mreže fokusirale su se na komunikaciju putem fotografija i videa. Instagram i Tik Tok, jedne od najpopularnijih mreža, bazirane su na slikovnim prikazima dok se Threads ponovno usmjerava na tekst. Objave mogu biti dugačke do 500 znakova (usporedbe radi, Twettovi su ograničeni na 280 znakova) i uključivati ​​poveznice, fotografije i videozapise duljine do 5 minuta.

Musk-Zuckerberg borba

Threads je čini se došao u pravo vrijeme jer je samo nekoliko dana prije njegovog lansiranja Elon Musk na svojoj društvenoj mreži Twitter ograničio broj objava koje korisnici mogu vidjeti dnevno te onemogućio gledanje sadržaja korisnicima koji se nisu prijavili. Time je zaradio puno negativnih komentara, a čini se i pomogao novoj aplikaciji. S obzirom na dugu povijest Metinih eksperimentiranja s društvenim mrežama koje nisu “preživjele”, ostaje nam vidjeti hoće li Threads uspjeti.

 

Ana Božić